Case – Lägenhetsbyte

Marknadsföring och medieköp

BAKGRUND

Lägenhetsbyte.se har tidigare varit starka marknadsföringsmässigt men HT 2018 ville de satsa ytterligare och vi fick därför i uppdrag att lägga i en extra växel för deras annonsering i de sociala kanalerna. 

STRATEGI & RESULTAT

Tanken var att öka deras aktiva medlemmar. Vi analyserade därför deras konto för att se vad som fungerat innan och vilka lärdomar vi kan ta med oss. Efter analysen satte vi upp en strategi i form av en ”flödestratt”. Vi satsade på att ta fram målgrupper efter deras personas som vi fått som underlag, därefter koncentrerade vi oss på att försöka behålla personerna i målgruppen i denna tratt med hjälp av en stark snurra för de som visade intresse och besökt Lägenhetsbytes hemsida. 

Denna strategi visade sig vara ett starkt koncept som fungerade bra för just Lägenhetsbyte. Linda – har du några bra siffror att lägga in här? Svårt att jämföra med tidigare år då spårningen inte fanns då. Hm… 

Om Lägenhetsbyte

Anledningarna till att man behöver flytta är många och att hitta ett nytt hem är ofta besvärligt och tids­krävande. Genom att byta lägenhet med någon annan kan jakten på det rätta boendet bli kortare. Och med hjälp av Lägenhetsbyte.se är det också enklare än många tror.

"Kommentar från Kent".
Kent Eskilsson
VD