Case – Spinsell

Marknadsföring och medieköp

BAKGRUND

När Spinsell kom till oss vintern 2018 hade dom precis lanserat sin tjänst och det var en stor ära att få vara med från start. Dom ville växla upp och behövde hjälp med att öka antal medlemmar via Google Ad

STRATEGI & RESULTAT

Vi satte oss tillsammans och diskuterade mål och förväntningar innan vi tog fram en strategi för annonseringen för Google Ads. 

Eftersom Spinsell.se har en hel del produkter och kategorier var utmaningen att balansera utbudet med volymen. Dvs. inte gå med för detaljerade sökord men heller inte för brett. Det är hög konkurrens inom kategorierna vilket leder till att sökorden blir irrelevanta och kostnaden blir dyr.

Vi hittade en strategi med bland annat ord i kombinationer med relevans. Under en 3 månaders period kunde vi se en ökning på 67% vilket var långt över förväntan. Samtidigt sänktes även kostnaden per skapat konto med 128% vilket också är utomordentligt bra.

 

Under samma period har Spinsell parallellt jobbat med andra aktiviteter och ständigt utvecklat sajten samtidigt som vår löpande optimering av Google ads.

 

Ett tätt samarbete och nära dialog är nyckeln till bra resultat!

Om Spinsell

Hos Spinsell kan du vinna exklusiva, coola och härliga märkesgrejer för bara några kronor. Dessutom har du alltid hög vinstchans när du tävlar.

Är idag, en av Sveriges största tävlingssajter!

"Med Cassini som en av våra samarbetspartners lanserade vi Spinsell och ser Cassini som en betydande part i den tillväxtresa som sker. Teamet på Cassini är snabbfotade, lyhörda och proaktiva vilket bidrar till ett både smidigt och framgångsrikt samarbete."
Fanny Forsell
Founder of Spinsell