Case – Suitopia

Marknadsföring och medieköp

BAKGRUND

Suitopia hade tidigare skött marknadsföringen på egen hand men kände att dom ville mer än vad deras tid och kunskap räckte till.
Idag hjälper vi dom med annonsering inom sociala medier.  

STRATEGI & RESULTAT

Under ett möte kom vi fram till att fokusera på att öka antal köp med hjälp av annonsering i sociala medier. Suitopia hade stora planer på att växla upp i flera länder och vi har alltid haft med det i tanken när vi tog fram strategin, att kunna ta de vidare i övriga världen.
Men för att hitta en fungerande nyckel började vi med Sverige. 

Utmaningen här var att produkten oftast inte är något spontanköp utan kan behöva både betänketid och en bra plånbok. Med detta i bakhuvudet behövdes tålamod och is i magen när målgrupper sattes upp för att ge de en ärlig chans för att se om strategin fungerade. Vi gick med målgrupper i orterna nära butikerna och satte upp en speciellt kampanj för att fånga upp de som en gång varit inne på hemsidan. 

Under Q2 2019 (april-juni) ökade vi köpen totalt med 665%, tidsbokningar till skräddare med 253% och personer som la i kundvagnen ökade med 449% jämfört med föregående år (detta är siffror endast från sociala medier).

Ibland lönar det sig med tålamod och att inte dra för snabba slutsatser.

Om Suitopia

Suitopia kan du designa och beställa den skräddarsydda kostym eller de högtidskläder du alltid har önskat online. Det finns även möjlighet att boka tid hos någon av deras skräddare runt om i Sverige (och världen) som kan hjälpa dig ta fram den perfekt skräddarsydda kostymen efter dina önskemål.

Se vilken butik som är närmast dig. 

"Kommentar från Aleksander."
Aleksander Lund
Verkställande Direktör