Case – Bydalen

Marknadsföring och medieköp

BAKGRUND

Vårt uppdrag för Bydalen var att marknadsföra sommarsäsongen 2020 med erbjudande på boende, aktiviteter och catering.

Vi skulle även öka varumärkeskännedom för Bydalen med mål att öka antal bokningar av privatpersoner samt att skapa ett intresse för Bydalen som destination.


STRATEGI & RESULTAT

Vi tog fram en medieplan där vi syntes i kanaler som Facebook, Instagram, Google men också ett par nedslag i tidningen Bon Voyage (en tidning med fokus på privatresor i Sverige och utomlands) genomfördes. 

Det blev en väldigt lyckad kampanj trots att COVID-19 kom in under våren och ändrade förutsättningarna för fjällvärlden. Vi lyckades ändå öka antalet bokningar med 200% jämfört med föregående år(2019) med en beräknad ROI på + 69%.

Varumärket Bydalen beräknas exponerats över 1 670 000 miljoner i köpt media genom sommarens marknadsföring.

Lärdomen vi tar med oss in i vinterkampanjen är att sociala medier är viktiga kanaler för Bydalen och är en stor del av att denna ökning.

Mat & nöjde
Mat & nöjde
Konferens
Konferens
Upplevelser
Upplevelser
Boende
Boende
Skidskola
Skidskola

Föregående
Nästa

Om Bydalen

I Bydalsfjällen hittar du allt du behöver för en lyckad skidsemester. 

Såsom boende, skiduthyrning, skidskola, mat och restaurang men du har även möjlighet att åka hit på konferens där dom erbjuder olika grupparrangemang.

Kommentar från Bydalen

Benny? Sara?
Founder of Bydalen eller någon annan titel

Gå till Bydalen.com