Case – Grillproffsen

Marknadsföring och medieköp

BAKGRUND

Grillproffsen hade tidigare sponsrat några Facebook inlägg på egen hand men ville nu främst komma igång med facebookannonseringen på riktigt. Eftersom varken tiden eller kunskapen fanns hos dom kontaktade dom oss.

STRATEGI & RESULTAT

Vi åkte ut till deras kontor i Nacka för att prata om deras målbild, förväntningar och vad vi hade att erbjuda. Efter ett gott möte blev första utmaningen att få in vinterevenemang/julfester via sociala medier. Vi satte upp en strategi och provade både Instagram och Facebook, med löpande optimering och nära dialog lyckades vi få in Grillproffsens största vinterevent någonsin, nämligen PostNords vinterfest. Källan var att ”de sett annonsen på Instagram”. 

Vi fortsatte vårt samarbete och hade löpande annonsering hela året med olika kampanjer beroende på säsong. Varje månad skickade vi en rapport på de som gått och eventuella optimeringar för kommande månad. Totalt sett har CTRen (procentandelen personer som sett din annons och som därefter gjort ett klick) legat på strax under 6% vilket är en fantastiskt hög siffra. I vanliga fall brukar det ligga på runt 1%. Detta påvisar att vi hittat rätt målgrupp och visar högt relevanta annonser. 

OM GRILLPROFFSEN

Grillproffsen anordnar företagsfester och bröllop med ett helhetskoncept där dom sköter allt från mat, dryck, dukning och tält(om det behövs). De som Grillproffsen är mest kända för är sin grillbuffé som tillagas på deras egen byggda grillar.

En personlig festarrangör där man får det lilla extra.